6 Класс інформатика

18.03, 01.04, 08.04 Тема: розв'язання задачі методом поділу на підзадачі.

Задача 1. Скласти алгоритм дій на цілий день, користуючись алгоритмами Гігієнічні процедури, Ранок, Вечір, Школа. Порівняти з демонстраційним розв'язанням.
Алгоритм Гігієнічні процедури
  1. Сходити до вбиральні.
  2. Почистити зуби.
  3. Умитися.
  4. Витертися рушником.
Алгоритм Ранок
  1. Встати о 7-й годині.
  2. Виконати алгоритм Гігієнічні процедури.
  3. Виконати гімнастичні вправи.
  4. Поснідати.
  5. Одягнутися.
  6. Вийти з дому о 8-й годині.
Алгоритм Школа
  1. Доки не закінчилися уроки іти на наступний урок згідно з розкладом.
  2. (Після завершення уроків) іти додому.
Алгоритм Вечір
  1. Повернутися зі школи додому після уроків.
  2. Перевдягнутися.
  3. Пообідати.
  4. Якщо погода хороша, то попрацювати в саду.
    Інакше піти в бібліотеку, поміняти книжки й повернутися додому.
  5. Зробити уроки.
  6. Повечеряти.
  7. Якщо є цікава телепередача, то подивитися телевізор.
    Інакше почитати книжку.
  8. Роздягнутися.
  9. Виконати алгоритм Гігієнічні процедури.
  10. Лягти спати.
І спосіб розв'язання
Перепишемо 6 вказівок алгоритму Ранок, додамо 2 вказівки алгоритму Школа і 9 вказівок алгоритму Вечір. Отримаємо алгоритм з 18 вказівок.

Алгоритм День
  1. Встати о 7-й годині.
  2. Виконати алгоритм Гігієнічні процедури.
  3. Виконати гімнастичні вправи.
  4. Поснідати.
  5. Одягнутися.
  6. Вийти з дому о 8-й годині.
  7. Доки не закінчилися уроки іти на наступний урок згідно з розкладом.
  8. (Після завершення уроків) іти додому.
  9. Повернутися зі школи додому після уроків.
  10. Перевдягнутися.
  11. Пообідати.
  12. Якщо погода хороша, то попрацювати в саду.
    Інакше піти в бібліотеку, поміняти книжки й повернутися додому.
  13. Зробити уроки.
  14. Повечеряти.
  15. Якщо є цікава телепередача, то подивитися телевізор.
    Інакше почитати книжку.
  16. Роздягнутися.
  17. Виконати алгоритм Гігієнічні процедури.
  18. Лягти спати.
ІІ спосіб

Алгоритм День
  1. Виконати алгоритм Ранок.
  2. Виконати алгоритм Школа
  3. Виконати алгоритм Вечір.
Переваги ІІ способу очевидні. Тут головний алгоритм День складається лише з трьох вказівок виклику допоміжного алгоритму (Ранок, Школа і Вечір).

Головний алгоритм — це такий алгоритм, виконання якого веде до досягнення основної мети.

Допоміжний алгоритм призначений для досягнення проміжної мети.

Розглянемо головний алгоритм День. Він викликає три допоміжні алгоритми. Частини, з яких складається алгоритм, називаються модулями.
РанокГігієнічні процедури
/
ДеньШкола
\
ВечірГігієнічні процедури
Вище подано модульну структуру алгоритму День. Вона відображає, які допоміжні алгоритми використовує основний алгоритм, але (у поданому вигляда) не описує (не вказує чітко)послідовності їх виконання.

Великі алгоритми зазвичай проектують так. Спочатку аналізують умову задачі. Складають загальний план її розв'язування. Якщо задача складна, то її розбивають на декілька простіших підзадач. Проектують модульну структуру алгоритму: описують призначення головного та допоміжних алгоритмів, дають їм назви. Потім деталізують (створюють, уточнюють) необхідні допоміжні алгоритми для розв'язування підзадач. Маючи допоміжні алгоритми, записують головний алгоритм, який складатиметься з команд викликів допоміжних. Отже, великі алгоритми утворюють з готових модулів (блоків) подібно до того, як будинки будують з готових блоків, а машини збирають з окремих деталей.

Задача 2.
Скласти алгоритм дій на тиждень. Тиждень складається з п'яти робочих днів, для кожного з яких підходить алгоритм День, а також суботи та неділі. Модульну структуру алгоритмуТиждень подано на рисунку нижче.
РанокГігієнічні процедури
/
ДеньШкола
/\
ТижденьСуботаВечірГігієнічні процедури
\
Неділя
Алгоритм Тиждень
  1. Доки не настала субота, виконати алгоритм День.
  2. Виконати алгоритм Субота.
  3. Виконати алгоритм Неділя.
Цей алгоритм стане визначеним, якщо будуть складені допоміжні алгоритми Субота, Неділя. Для розв'язання задачі потрібно два кроки (рівні, етапи) деталізації. На першому кроці деталізують алгоритми День, Субота, Неділя, а на другому деталізують або використовують алгоритми Ранок, Школа, Вечір.

Описаний метод називають проектуванням алгоритму «зверху-вниз» з покроковою деталізацією (уточненням) допоміжних алгоритмів.
Домашнє завдання: Параграф 20, сторінка 163-166.

15.04, 22.04 Тема: Вкладені алгоритмічні структури.

Опрацювати параграф 21, с. 173-178.  Продивитися алгоритмічні структури, приклади программ. Продивитися відео урок.

29.04, 06.05, 13.05, 20.05 Тема: Складні алгоритми.

Опрацювати параграф 22, с. 184-186. Продивитися структуру створення складних алгоритмів у середовищі Scratch. Продивитися приклади складних алгоритмів.

27.05 Тема: Повторення і стстематизація навчального матеріалу за рік.

Повторити весь матеріал вивченний за рік. Переглянути усі параграфи у підручнику.





Комментариев нет:

Отправить комментарий